marți, 13 iulie 2010

RIP Ronald Neame

am aflat tirziu, pe 11 iulie, cautind ceva pentru topul de remakeuri proaste re: Poseidon. Nu cred ca am ratat eu stirile, cred ca pur si simplu nu s-a dat nicuna.
Ok. Sa zicem ca Ronald Neame avea 99 de ani dar uite ca nu numai eu ma pling:
46

"I scanned the Huffington Post Entertainment section today, and I'm reading about what a box office winner "Toy Story-3" is shaping up to be. Wow, this is a surprise.

As I scroll down the page, I see names like Miley Cyrus, Lindsey Lohan, and Megan Fox. I note that Angelina Jolie visited Haiti and that Jake Gyllenhaal was caught by a camera examining a woman's derriere. (I forgive him.)

Meanwhile, there is not a line that I could find about the passing of a true giant of British film: Ronald Neame."
John Farr

Neame e un nume legendar in filmul britanic. Cinema din familie, tatatl sau fotograf si mama actrita 9a jucat in La Roue a lui Abel Gance!). A inceput ca asistent de camera la Hitchcock in Blackmail in 1929 (primul film englez sonor !)

si a fost operator la Emmerich si Pressburger (One Of Our Aircraft Is Missing) si Noel Coward (In Which We Serve), apoi producator pentru David Lean si co-scenarist la Brief Encounter si Great Expectations; finalmente a trecut la regie in 1947 cu Take My Life. Nu a fost regizorul original la Aventura lui Poseidon (1972), film pentru care in mod ironic e cunoscut, dar a luat 5% din incasari ceea ce l-a facut sa nu mai aiba probleme financiare tot restul vietii. Filmul meu preferat al sau este Hopscotch cu Walter Matthau (1980), si am revazut recent la tv (TCM ?) sau pe dvd The Odessa File, cu Jon Voight si Maximilian Schell, un thriller cu nazisti din 1974 dupa romanul lui Frederick Forsyth. Si am scris depre Gambit (1966), un film atit de bun incit nu am scris nici un cuvint despre regizor !!! CBE in 1996 ! Autobiografie in 2003, "Straight from the Horse's Mouth".
Un tribut si obituariu in Guardian aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu