vineri, 15 aprilie 2011

13 Assassins / Jusan-nin no shikaku (2010)

mi-am dat seama ca n-am "eticheta" pe blog sa pun la genul filmului asta, the ultimate samurai movie ! asa ca am inventat una clasica, Asia Extreme ( o sa completez la posturi anterioare :)!
premiera la Venetia anul trecut si Tarantino nu i-a dat nimic ! probabil sa nu se faca legatura cu rolul lui din anteriorul meta-film despre demitizarea genurilor al lui Takashi Miike, anume Sukyaki Western Django, in care a jucat, in prolog ! Altfel
nu-mi explic de ce nu a adaugat 13 Assassins/Jusan-nin no shikaku unui palmares controversat si cum altfel decit....contestat ?
Miike face filme asa cum beau altii o vodca (io-s la regim :), deci de la breakthroughul lui international cu Audition (1999) a facut vreo 50 de filme cica, unii zic 60+, nu stiu eu am vazut vreo 10 !, dar m-am convins cu Ichi the Killer/Koroshiya 1 (2001), ca omul e un joker, adica sa nu crezi tot ce vezi !
Ok, in 13 Assassins citeaza din Audition (femeia cu membrele amputate), si dupa parerea mea creaza un nou record (tras cu arcul in copii, si daca nu te cheama Marcu :) si are un showdown (citeste stand:) lung si virtuos si cu point !
Oricum tot sensul filmului mi se pare ca sta in cadrul cu un copil mictionind in stil belgian, spre samuraii care vin, si e un mesaj adus genului sacrosanct, de la Mizoguchi cu varianta lui la Al 47-lea Ronin, la Kobayashi (Harakiri) la Kurosawa (in special Yojimbo si Cei sapte samurai) si pina la Tsui Hrak cu Seven Swords, Red Cliff al lui John Woo si mr. "Beat" Kitano (Zatoichi remade)!
*dar citind, am aflat ca e un remake la filmul lui Eiichi Kudo din 1963 cu acelasi titlu si acelasi plot (aparut in colectia Samurai Films de la Criterion) ! Nu l-am vazut pentru ca sa-mi dau seama ce si cum !
oricum 13 mai tari ca 300 ! Act accordingly ;->
*si cert e ca acum Miike e inscris in competitia oficiala la Cannes (pentru prima oara) cu ICHIMEI (HARA-KIRI: DEATH OF A SAMURAI), alt film cu samurai !\
*trebuia sa fie ziua Asia Extreme si cu Reign of Assassins, dar ne-am impiedicat in sabia Excalibur la un Game of Thrones, thank u HBO :-) !

-muzica are un pansant de piesa Apocalyptica pe cello (mai ales cind incepe batalia, dupa replica "Kill'em, Kill'em all!" si pe genericul final !

"from legendary filmmaker Takashi Miike" !!!!!! (Magnet Releasing-US)
4 din 5 ! / 8 din 10 !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu