sâmbătă, 10 mai 2014

African Queen la Cinemateca Patria !

Astazi la ora 17.00 la Cinemateca Patria in seria Golden Classics, nemuritorul film al lui John Huston, Regina Africana /The African Queen (1951). Pentru rolul sau, Humphrey Bogart a luat premiul Oscar.

Filmat in locatie, in Africa (ahead of its time), in conditii salbatice, este si unul din rolurile cele mai bune ale Katherinei Hepburn. Imagine superba in Technicolor de Jack Cardiff. Am vazut prima data filmul la Cinemateca Eforie, cind eram in liceu, dus de tatal meu in vacanta la Bucuresti. Era unul din filmele sale preferate, si s-a zbatut sa faca rost de bilete, pentru ca daca nu erai din Bucuresti nu puteai intra la Cinemateca (in anii '80 i mean). Bineinteles ca ce avea Arhiva de filme era alb-negru, asa ca am ramas surprins cind, decenii dupa, mi-am luat dvd-ul restaurat si am descoperit un superb Technicolor.
White Hunter, Black Heart, filmul lui Clint Eastwood din 1990, e inspirat din aventura acestei productii tumultoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu